Söka bilplats
Det här är vanliga frågor till oss. Kanske är det samma frågor som du har? I så fall hittar du svaren här!
-
-
Hur går jag tillväga om jag vill hyra en ytterligare parkeringsplats eller byta min nuvarande parkeringsplats?
-
-
Önskar du hyra ytterligare en parkeringsplats behöver du inte göra något mer än att anmäla ditt intresse. Önskar du däremot byta parkeringsplats måste du kontakta kundcenter via mejl kundcenter@bostaden.umea.se
Observera följande om du önskar ytterligare parkeringsplats;
- Om du uppgraderar din parkeringsplats (exempelvis från motorvärmarplats till skärmtak eller från skärmtak till garage) kommer kontraktet för din nuvarande parkering tecknas om till korttidsavtal. Din nya parkeringsplats tecknas på årsavtal.
- Är den nya parkeringsplatsen likvärdig som den du redan har kommer den tecknas på ett korttidsavtal som löper på med 3 kalendermånaders avtal med 1 kalendermånads uppsägningstid.
- Vill du inte ha årsavtal på din nya parkeringsplats måste du kontakta kundcenter via mejl.
- Om det är kö till parkeringsplatser på ett område, sägs ditt nuvarande avtal upp i samband med att du tecknar nytt avtal på en parkeringsplats.
- Kontakta Kundcenter ifall du har frågor.
-
-
Hur gör jag för att få hyra en parkeringsplats?
-
-
Vi lägger ut alla lediga bilplatser och garage på vår webbplats. Vid bilplatsbokning är det ”först till kvarn” som gäller, vilket innebär att den kund som bokar sig först på bilplatsen är den som får hyra. Vi hyr i första hand ut bilplatserna till våra hyresgäster.
Läs mer om hur du söker bilplats